,,Wij denken dat uiteindelijk een belangrijke doelgroep overblijft voor Hyves, die wij naast Facebook kunnen bedienen. Daar hebben we een eigen strategie voor”, zei topman Herman van Campenhout vrijdag in een toelichting op de halfjaarcijfers van TMG.

Hij wilde niet zeggen om welke doelgroep het gaat. ,,Er zijn hele specifieke segmenten waarin wij met sociale media nog steeds marktleider zijn en daar zullen wij ons ook voor blijven inzetten de komende jaren. Maar die ga ik niet noemen om zo onze concurrenten niet wijzer te maken dan ze al zijn.”

Top 4

TMG verwacht dat door een aantal ingrepen bij Hyves het resultaat in het tweede halfjaar zal verbeteren. Er gaan wel banen verloren bij Hyves door een omvangrijk kostenbesparingsprogramma bij TMG. Van Campenhout wilde geen concrete cijfers geven over het banenverlies bij Hyves.

Volgens internetonderzoeker STIR staat Hyves qua bereik nog altijd in de top 4 van meest bezochte websites in Nederland. Hyves wil zich minder afhankelijk maken van het sociale netwerken en zich meer richten op de inhoud van de site. Daarbij moeten games, video, muziek en nieuws een grotere rol gaan spelen.

TMG kocht Hyves in november 2010 voor naar verluidt 40 miljoen euro.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl